23 Şubat 2017 Perşembe

Mesnevi Okumaları - 5


Mesnevi Okumaları - 5

 

Çok Kıymetli Gönül Dostlarımız,

 

Gerçekten Mesnevi muhteşem bir ilim deryasıymış, kalbime şifa oldu elhamdülillah.

 

Aşağıda yine, rahmetli Şefik Can dedemizin çok sade, anlaşılır ve akıcı Mesnevi tercümesinden kıymetli beyitler aktaracağım.

 

Hak aşığı Sertarık Mesnevihan Şefik Can (1909-2005) dedemizin tercümesinden bu beyitleri yayınlamama, sevgili son Mesnevihan Hayat Nur Artıran Hanımefendi izin verdi. Kendisine çok teşekkür ediyorum.

 


Efendim bu yazılardan tek amacımız, manevi ilimler deryası olan Mesnevi’den bir damla sunarak, o damladan Allah’ın izniyle deryaya gitmenize vesile olmaktır.

 

Yani Hz. Mevlana’mızın eşsiz eseri Mesnevi’yi okumanızı teşvik etmektir inşallah…

 

ÖLÜMDEN NEDEN KAÇIYORUZKİ?

 

Azrâil (a.s;)'ın bir adama bakması; o adamın da Hz. Süleyman'a gitmesi hikâyesi.

 


Saf bir kişi, bir kuşluk vakti, koşa koşa Hz. Süleyman'ın adalet sarayına sığındı.

 

Yüzü gamdan, korkudan sararmış, iki dudağı mosmor kesilmişti. Hz. Süleyman, ona; "Efendi! Sana ne oldu?" diye sordu.

 

Adam; "Azrail, bana öyle öfkeli, öyle kin güder bir gözle baktı ki..." dedi.

 

Hz. Süleyman; "Peki." dedi. "Sen, şimdi benden ne istiyorsun? Onu söyle!" Adam; "Ey canlan koruyan büyük varlık! Rüzgâra emret de...

 

Beni buradan Hindistan'a götürsün; belki kulunuz, oraya gidince canını kurtarmış olur."

 

Hz. Süleyman rüzgâra emretti. Rüzgâr da o adamı aldı, hemen deniz üstünden uçurarak Hindistan'ın iç taraflarında bir yere götürdü.

 

Ertesi gün dîvân kurulmuştu. Herkesv, Süleyman'ın huzuruna gelmişti. Hz. Süleyman Azrail'e dedi İci:

 

"Senin korkundan bana gelip sığınan, ö müslümana, onu canından, malından, evinden, barkından ayırmak, avare etmek için mi öyle öfkeli baktın?"

 

Azrail dedi ki: "Ben ona öfkeli bakmadım. Ben onu, yol üstünde gördüm de, şaşırdım kaldım, bu sebeple ona, şaşkın şaşkın baktım.

 

Çünkü, Cenâb-ı Hakk bana 'Onun canını, bugün Hindistan'da al' diye buyurmuştu.

 

Şaşırdım da, kendi kendime dedim ki: 'Bu adamın yüzlerce kanadı bile olsa, onun bugün Hindistan'a varabilmesi çok uzak, çok zor'.

 

Ey yoksulluktan, ilâhî takdirden korkan ve ihtiraslarına kapılan kişi; sen, bütün dünya işlerini buna kıyas et, gözünü aç da, hakîkati gör.

 

Kimden kaçıyoruz? Kendimizden mi? Ne de olmayacak şey! Kimden. neyi kapıyoruz? Neyi kaçırıyoruz? Allah'tan mı? Ne de büyük günah...

 

***

 


Bu yazıdan tek gayemiz Allah rızası için faydalı olmak.

Allah Mesnevi’yi okuyup anlamayı ve uygulamayı cümlemize nasip etsin.

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder