9 Ocak 2017 Pazartesi

Yeni Kararlarla Başladık


Yeni Kararlarla Başladık

 

Milet olarak üzücü olaylarla girdik 2017’ye…

 


İnşallah yılbaşı gecesi seher vakti, ülkemiz ve mazlum müslümanlar için çok dua ettik ve ne kadar kaldığını bilmediğim yaşadığımız hayatı düşündük ve yeni kararlar aldık.

 

Yeni yılın ilk haftasına aldığımız üç kararı uygulayarak başladık.

 

BİRİNCİ KARAR

 

Yılbaşı gecesini onbir kişilik ailemiz ile hep birlikte geçirdik.

 

Ankara Sincan-Fatih’teki evimizde Ceren ve Azra, (8-6) iki kızıyla doktor randevusu için Çorum’dan gelen kızkardeşim Berrin ve eniştem Oğuz vardı.

 

Tabii geçen yıl Ankara’ya tayin olan astsubay kardeşim Faik ve yengem Değer de geldiler. Elbette çocukları Nuriye İrem ve İsa da vardı. (15-9)

 

Annem, babam ve fakir onbir kişiydik. Yılbaşı gecesi astsubay kardeşim nöbete gitti..

 

Bendeniz sabahları teheccüd namazına kalkmak için erken yatarım. Fakat yılbaşı gecesi dört yeğenim yanımda Show TV’deki çocuklar için komedi tiyatrosu “Güldüy Güldüy” e baktıkları için yatmadım.  

 

Amca/Dayı’ları onları çok seviyor, kıyamadım. Hayatın tadı onlar…

 


Fakat açıkcası o programı izlerken ruhum daraldı.

 

Face’den bir arkadaşın tavsiyesi üzerine kulaklığımı takıp Youtube’dan “Rehber: Hz. Mevlana” isimli TV filmini izlemeye başladım.

 

Film’de ABD’de Mesnevi ile tanıştıktan sonra müslümanlığı seçen Juliet isimli güzel bir kız var. Maddi durumu iyi olan Juliet, Hz. Mevlana’nın yaşadığı şehir Konya’ya gitmek için İstanbul’a gelir.

 

Önceden bir tur şirketiyle anlaşır. Tur şirketinden Mesnevi’yi bilen bir rehber göndermelerini ısrarla rica etmiştir.

 

Juliet’i karşılayan rehber, istediği güzel ahlaklı kızı bulamadığı için evlenmeyen yakışıklı dürüst genç Suat’tır.

 

Kız kendisini Konya’ya götürmesini ve şehri gezdirmesini söyler. Tur şirketinin Jeep tarzı aracıyla yola çıkarlar. Türkçeyi iyi öğrenmiş olan kız, Amerikan aksanıyla konuşarak Suat’tan sürekli Hz. Mevlana’yı anlatmasını ister.

 

Namaz vakitlerinde kız, aracı yolun kenarına çektirip namaz kılmaktadır. O namaz kılarken Suat arkadaşlarını arar ve Hz. Mevlana hakkında bana bilgi ver olum çabuk, der.

 

Öğrendiği bilgileri kağıda not almıştır. Kız sorduğunda göz ucuyla nota bakmaktadır.

 

Kız, Hz. Mevlana’nın türbesinde hayal kırıklığına uğrar. Hz. Mevlana’nın sandukası önünde fotoğraf çektirmek için kızı iten itenedir.

 

Keza türbe önündeki satıcılar turist avındadır. Bişeyler satmak için uğraşırlar.

 

Ağlayarak uzaklaşan kız adeta yokolur. Suat çok arar. En son Alaaddin Tepesindeki havuz başında düşünürken bulur. Kız otele gidelim, sabah beni geri götür, der.

 

Derken Suat itiraf eder; Ben yıllarca batı felsefesi okudum ama kendi öz değerimizi göremedim, ben sana yalan söyledim, ben hiç Mesnevi okumadım, dedi.

 

Filmde bundan sonra birine rastlarlar. Onlara Hz Mevlana’nın hayat öyküsünü anlatır ve izleyici canlandırmalı izler. Suat Juliet’e aşık olmuştur. Neyse filmi anlatmayım.

 

Müsait zaman dilerseniz filmi burdan izleyebilirsiniz:

 


 

Evet ben de hiç Mesnevi okumadım. Aldığım birinci karar 2017’de Mesnevi okumaktır.

 

Yatalak engelli olduğumdan sürekli yattığım için ve kollarım kitabı kaldıracak kadar güçlü olmadığı için akıllı telefondan okumaya karar verdim ve…

 

Android telefonumdan Google Play Store’dan “mesnevi” diye arattım ve ikinci çıkan yeşil kitap resmi olan Mesnevi uygulamasını indirdim.

 

Her gece yatsı namazı sonrası telefondan okuyorum. İnşallah hedefim bu yıl bitirmek.

 


Elbet çabuk biter fakat Mesnevi, pekçok Kuran ayeti ve hadislerin detaylı açıklaması olduğu için acele etmeden dinlene dinlene, sindire sindire okuyorum.

 

Bir hafta okuyunca, O hafta Mesnevi’den görüp etkilendiğimiz cümleleri çok kısa bir yazıyla siz gönül dostlarımızla paylaşmak istiyoruz inşallah.

 


Perşembe günleri bu blog sayfamızda … Gayem Allah rızası için faydalı olabilmek. İnsan, yazarken daha iyi öğrenir. Zaten bu yüzden de öğrencilere ödev verilmez mi?
 
 

İKİNCİ KARAR

 

Acizane bir süredir her gece seher vakti teheccüd namazı kılıyorum ve baklavalı uzun dualar ediyorum elhamdülillah. (Ağlamak bana baklavadan lezzetli geliyor.)

 

Seher vakti, imsaktan önce, gecenin son üçte biridir. Mesela bu gece (5.Ocak.2017) 4:45’te uyandım. Babam ihtiyacımı yaptırtıp başıma yastık koydu. Teyemmüm abdesti ile sırtüstü yattığım yerde 4+4 namaz kıldım.

 

Bir süre önce intenette bir sohbette bir hadis dinledim ve aktarılan bir cümle beni sarstı.

 

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

 

(Allahü teâlâ, seher vakti her gece, “İstiğfar eden yok mu, onu mağfiret edeyim. İsteyen yok mu, istediğini vereyim, duasını kabul edeyim” buyurur.) [Müslim]

 

Allahü teâlâ iyileri överken, (Onlar seher vaktinde istiğfar eder) buyuruyor. (Zariyat 18)

 

“Beni (Allah’ı) sevdiğini iddia edip seher vakti uyuyan kimse yalancıdır.” (Muhyiddin İbni Arabi)

 

Evet bu cümle beni sarstı; Çünkü, sabah namazını kaçırmadığım için herkese çok şükür ilahi aşktayım, derdim. Oysaki Seher vaktiydi önemli olan…

 

Sahur’da seher kökünden gelen bir kelimedir. Yani Seher vakti, imsaktan önceki sahur vaktidir de diyebiliriz.

 


Şimdi bu yıl ikinci kararım; erken yatıp seher vakti kalkmaya ve namaz kılıp baklavalı dua etmeye Allah ömür verdiğince devam edeceğim.

 

ÜÇÜNCÜ KARAR

 

Ben iki senedir normal beyaz ekmek yerine az az tam buğday ekmeği yiyordum.

 

Fakat artık onuda yemeyeceğim.

 

Geçen bir TV’de Prof Dr Canan Karatay, ekmek direk şekerdir, dedi. Bir dilim ekmekte 17 kesme şeker varmış. Zaten şeker hastasıyım.

 

Tatlı yemem, günde az az iki öğün yiyorum, neden kilo alıyorum ki, derdim.

 
Yeğenim Azra anaokulunda kek yapıyor :)

Artık ekmeği hayatımdan tamamen çıkaracağım.

 

***

 

İnşallah 2017 benim için maneviyat dolu ve sağlıklı bir yıl olacak.

 

Bunları yapmak isteyenlere acizane örnek olurum belki, diye anlattım.

 

 

Celalin Penceresinden

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder