12 Ekim 2014 Pazar

Ateist genç bu konuşmadan sonra Müslüman oldu


Ateist genç bu konuşmadan sonra Müslüman oldu


 

Bu yazımda youtube’da izlediğim bir videodan bahsedeceğim. Video, Hindistan’lı Dr. Zakir Naik’in bir konferansından bir kesiti içeriyor. Zakir Naik’i araştırdım, şöyle:

 

Zakir Naik İslam ve Karşılaştırmalı dinler konusunda konuşmalar yapan Hindistanlı hatip. IRF (İslam Araştırmaları Vakfı)'nin kurucusu ve mevcut başkanıdır. Hatiplik yapmadan önce tıp eğitimi almıştır. 

 


Ateist bir genç Zakir Naik’in konferansına geliyor. Herkes sorular soruyor, Zakir bey cevaplıyor. Cevapları dinleyen ateist genç kendi sorusunun da tatmin eden cevabını alınca, nihayet islama teslim oluyor. Ve kelime-i şehadet getiriyor.

 

Videodaki o konuşmayı aynen metne geçirdim. Eğer bazı kelimeler cümleler tam anlaşılmıyorsa, ingilizce konuşmayı çevirip türkçe altyazı ekleyen kişidendir. Yine de Allah razı olsun. Buyrun işte videodaki konuşma:

 

Konferans’ta sıra o ateist gence gelince mikrofonu alıp aklına takılan şu soruyu soruyor:

 

Genç adam: Ben buraya müslüman bir arkadaşımın isteğiyle geldim. Ve ben bir ateistim. Arkadaşım bana islam’dan bahsetmişti. Ama bazı sorularım var, onları kimse cevaplayamadı. Şimdi onları size sormak istiyorum:

 

Kuran’ın indirilişi Hz İsa’nın (a.s) doğumundan sonraysa, Hz İsa’nın (a.s) doğumundan önce neler oluyor? Adem ve Havva varsa, evrim ne anlama geliyor?

 

Dr. Zakir Naik; cevabına, kardeşimiz şu soruyu sordu, diyerek başladı:

 

Kuran Hz İsa’nın (a.s) doğumundan sonra indirildiyse, Kuran indirilmeden önce neler oldu?

 

Kardeşim, birçok insanın islam 1400 yıl önce ortaya çıkmıştır ve Hz Muhammed SAV İslam’ın kurucusudur gibi yanlış bir kanısı var. Bu doğru değil.

 

İslam ilk insan dünyaya gönderildiğinden beri vardır. Ve Hz Muhammed SAV islam’ın kurucusu değildir. O, gönderilen son peygamberdir. Ve İslam’da biz tüm peygamberlere inanmak zorundayız.

 

Hz Muhammed SAV demiştir ki; Dünyaya 124000 peygamber gönderilmiştir. 25 tanesinin ismi Kuran’da geçer. Adem (a.s.), Nuh (a.s.), İbrahim (a.s.), İshak (a.s.), Musa (a.s.), İsa (a.s.), Muhammed SAV ...

 

Kuran indirilmeden önceki peygamberlere de inanmak zorundayız. Bir müslüman Hz İsa’ya inanmazsa müslüman olmaz, dememin sebebi budur.

 

Kuran indirildikten sonra bile birisi ben Hz İsa aleyhiselama inanmıyorum derse, o müslüman değildir. İslam, Hristiyanlığın dışında Hz İsa’yı peygamber olarak kabul eden tek dindir.

 


Yani Hz Muhammed’den önce Hz İsa peygamberdi. Yani, herkes kendi zamanındaki peygambere inanmak zorundadır. Hz İsa’dan önce Hz Musa vardı. Hz Musa kendi zamanında yol, gerçek ve ışıktı. Kimse onun aracılığı olmadan Tanrıya gidemezdi.

 

Hz İsa’nın zamanında Yuhanna incili, 14. bölüm 6’da belirtildiği gibi, “Yol, gerçek ve ışık ben’im. Benim aracılığım olmadan Tanrı’ya kimse gelemez”

 

Ama şimdi, Hz Muhammed’in SAV zamanıdır. Hz Muhammed yol, gerçek ve ışıktır. Kimse onun aracılığı olmadan Allah’a ulaşamaz. Yani biz tüm peygamberlere inanmak zorundayız.

 

Hz Adem’den, Hz Nuh’a, Hz Musa’ya, Hz İsa’ya, Hz Muhammed’e SAV bütün peygamberlerin verdiği temel mesaj aynıydı: Tek olan Allah’a inanmak. Tasavvur edilemeyen, benzeri olmayan, tek olan Allah’a inanırız. O doğurulmamıştır. O, baba da olmadı.

 

Tüm peygamberler ibadet ettikleri zaman secde etmeleri gerektiğini biliyorlardı. Çok küçük şeyler değişmiştir. Ama temel mesaj tevhiddir. Tek olan Allah’a inanmak ve O’na ibadet etmek.

 

Bu ilk peygamberden son peygambere kadar aynı olan şeydir. Zamana göre küçük değişiklikler vardır. Kuran indirildikten sonra..., Hz İsa bu sebeple Yuhanna incili 16. bölüm (12/24)’te şunları der:

 

“Size daha çok söyleyeceklerim var, ama şimdi bunlara dayanamazsınız, Ne var ki o, yani gerçeğin ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek, çünkü kendiliğinden konuşmayacak, yalnız duyduklarını (vahiy) söyleyecek, o beni yüceltecek.”

 

Yani Hz İsa gelecek olan Hz Muhammed’den SAV bahsediyor. Hz İsa dedi ki; size daha çok söyleyeceklerim var, ama şimdi bunlara dayanamazsınız. Gerçeğin ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek.

 

Şimdi bana şu soruyu sorabilirsin; o zaman neden ilk Hz Muhammed SAV gelmedi? Neden Kuran ilk indirilmedi? Neden 10000 yıl önce değil de, 1400 yıl önce geldi?

 

Sebebi şu, oğlumun bana dediği gibi; Ben doktor olmak istiyorum, baba beni bir an önce tıp fakültesine gönder. Önce 3 yaşına basacaksın, ardından anaokuluna, ortaokula, liseye gideceksin. Sınavı geçtikten sonra da tıp fakültesine girebilirsin.

 

Yüce Yaratıcı insanların nasıl bir fıtratı olduğunu biliyor. Eğer Kuran indirilen ilk kitap olsaydı insanlar onu anlamayabilirdi. İnsanların Kuran’ı anlaması için uygun zaman 1400 yıl öncesiydi.

 

Bu yüzden Hz İsa (a.s.) 2000 yıl öncesinden şunu demiştir; “size daha çok söyleyeceklerim var, ama şimdi bunlara dayanamazsınız. Gerçeğin ruhu gelince, sizi tüm gerçeğe yöneltecek, SAV”

 

Yüce Allah neyin ne zaman gelmesi gerektiğini en iyi bilendir. Ve Yüce Allah Kuran’da Maide suresi 3. ayette şöyle buyuruyor:

 

“İşte bugün dininizi kemale erdirdiim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak müslümanlığa razı oldum.”

 

Bundan sonra hiçbir şey ekleyemez, hiçbir şey eksiltemezsiniz. Yani Hz Muhammed’den önce diğer peygamberlerin geldiğine inanmamız gerekir.

 

Evrim teorisi hakkındaki soruna gelecek olursak, Charles Darwin dimi? Darwin’in teorisi... Ve sen bir ateist olduğunu söyledin değil mi?

 

Yirmili yaşlardaki esmer Hindistanlı genç yanıt verdi; “Yes, I’m an ateist. - Evet, ben bir ateistim.”   

 


Zakir hoca, hala ateist misin, yoksa önceden mi ateisttin, dedi. Genç, hala bir ateistim, dedi.

 

Konferansımda Charles Darwin’e gelmeden önce kardeşim, Konuşmamda, ilk kim gerekli şeylere nasıl ulaşmasını bilebilir dediğimde ne cevap verirdin? Bir ateist olarak, diye gence sordu.

 

Genç adam, dediğinize katılırdım, diye cevapladı. Zakir hoca, harika çok iyi, dedi ve ekledi:

 

(sanırım konferans süresince) Sana birçok örnek verdiğimde, yaklaşık 250’den fazla bilimsel noktaya değindiğimde, -insanların önceden bilmediği-, onları Kuran’da kim bildirebilirdi?

 

Big, Bang’i, Dünya’nın yörüngesinde dönüşünü, Ay’ın kendi ışığı olmaması, Güneş’in ışığını yansıtması, Güneş’in kendi yörüngesinde dönüşünü, ne benim ne de senin bildiğin, maddenin 4 halini, gökyüzünün genişlemesini, su döngüsünü, jeolojiyi, ...

 

Zakir Naik, yüksek sesle, Kim bunları bildirebilirdi kardeşim, bir cevabın var mı? dedi.

 

Genç durakladı, gülümsedi ve “This is God, Bence Allah” dedi.

 

Seyirciler bolca içten alkışladılar ve Zakir hoca gülümseyerek maşallah, dedi.

 

Zakir Naik: Yani sonunda Allah’a inanıyorsun?

Genç adam: (gülümseyerek)  Evet, inanıyorum.

Zakir Naik: İlk başta reddettiğin yanlış tanrıydı.Şimdi bugün birkaç dakika önce gerçek tanrıyı  öğrenmeye geldin. Tek bir tanrının olduğuna inanıyor musun?

 

Genç adam: Evet, inanıyorum.

Zakir Naik: Maşallah, Kuran’ın Allah’ın kelamı olduğuna inanıyor musun?

Genç adam: Evet, inanıyorum.

Zakir Naik: Maşallah, Hz Muhammed’in Allah’ın elçisi olduğuna inanıyor musun?

Genç adam: Evet, inanıyorum.

Zakir Naik: (gülümseyerek) Tamam inanıyorsun, Maşallah... Allah’tan başka ilah olmadığına inanan biri, Hz Muhammed’in Allah’ın elçisi olduğuna inanan biri, ona müslüman deriz, Allah’ın iradesini kabul eder. Bu bana göre: Allah’ın iradesini kabul ediyor musun? diye gence gülümseyerek sordu.

Genç adam: Evet, dedi ve,



 

Zakir hoca arapça kelime-i şehadet cümlesini tekrar ettirerek, genci ebedi cehennemden kurtarıp müslüman olmasına vesile oldu.

 

ALLAH ONDAN RAZI OLSUN.

 

Videoyu buradan izleyebilirsiniz:

 


 (Hadis-i Şerif, Taberani, el-Mu'cemu'l-Evsat)
 
 

 


 

 

1 yorum: