29 Haziran 2014 Pazar

Stresin çözümünün 5 esası


Stresin çözümünün 5 esası


 

Hayatımı Anlattığım Kitabım’da ayrıntıları anlatmıştım. Büyük bir depresyon geçirmiştim ve 1999’da, babacığımın refakatinde yirmi gün hastanede yatmıştım...

 

Ben, o zaman ilaçla düzeldim. Fakat yıllarca o depresyonun etkisinden kurtulamadım. Aslında depresyon denilen şey, insanın şeytanın vesveselerinin etkisine girmesidir.

 


Geçen Tvde bir psikolog, depresyon tamamen düzelmez, tekrar edebilir, dedi. Doğrudur, şeytan o insanı nasıl ve hangi vesveselerle üzeceğini bildiği için, tekrar tekrar saldırabilir.

 

Acizane şöyle düşüyorum: Şeytan bir insana, o insanın merhametli bir kalbi olduğu için, dolayısıyla gelecekte hidayete ermesin, doğruyu bulmasın, diye vesvese verir, bunalıma sokar...

 

Hamdolsun, şeytanın tuzağı tersine döndü ve 2003’te Allah kalbimdeki iman ışığını yaktı. Ve 11 yıldır, şeytanın vesveselerini sürekli artan bu imanımla bertaraf ettim.

 


Sevgili Mevlevi Hayat Nur Artıran hocamızdan şu anektodu bir yazımda anlatmıştım:

 

İzleyenlerden gelen bir soruda izleyici içten gelen seslerden sordu ve çözüm istedi. Nur hocam, İçimizden gelen bizi huzursuz eden sesler şeytanidir, dedi.

 

Bunlar şeytani vesveselerdir ve arı sürüsüne benzer. Kaçtıkça kovalarlar. Arı sürüsünden kurtulmanın yolu suya dalmaktır. Arılar suya giremezler.

 

Tasavvufta suyun manası zikirdir. Vesveseden kurtulmanın çaresi Allah’ı zikretmektir. İlla ZİKİR, ZİKİR, ZİKİR... Ayette Rabbimizin dediği gibi:

 

“Eğer şeytandan gelen bir vesvese seni dürterse hemen Allah’a sığın. Çünkü O, her şeyi işitir, her şeyi mükemmel tarzda bilir.” (Fussilet suresi, 36. ayet)

 

Zikir sadece ele tesbih alıp Allah Allah Allah ... demek değildir. Zikir, anmak, hatırlamak demektir.

 

Namaz zikirdir, Kuran okumak, dua etmek, dini kitap okumak, dini sohbet dinlemek, hatta dini film izlemekte zikirdir.

 

Keşke ben de bu programı ilk hastalandığım zamanlar izleyebilseydim. Kitabımda anlattığım gibi vesveselerle depresyona girip 1999’da hastanede yatmazdım. “

 


Evet ben bu depresyonu Allah’ın izniyle namazla yendim. Geçen facebook’ta rastladığım şu paylaşım aslında benim 11 yıldır şeytanla nasıl ve ne ile mücadele ettiğimi özetliyor:

 

"OSMANLIDA STRESİN ÇÖZÜMÜNÜN 5 TEMEL ESASI:"

 

1-     Er-rızku al’allah: Rızkı veren Allah’tır. Başkasının önünde eğilme.

 

Şeytan şunu vesvese ederdi: Seni işten atarlar, aç kalırsın...

 

2- Tevekkeltü al’allah: Allah’a dayan.

 

Param çok diye güvenme... Ağaca yaslanma çürür, insana güvenme ölür...


3- Ya Nasip: Canını sıkma eğer nasipse olur.

 

Çok istediğimiz şey olmuyorsa bir hayır vardır. Bu hastalık benim için ceza değil, cenneti kazandıracak bir sabır imtihanıdır.


4- Ya Sabır: Sabretmeyi bil, vaktinden önce bahar gelmez.

 

Sabretmeyi bu hastalıkla öğrendim. Allah sabredenlerle beraberdir, ayeti ışığım oldu.

 

     5- Bu da geçer ya hû: Unutma! Zenginlik de fakirlik de, hastalık da sağlık da, mutluluk da, başarı da başarısızlık da... Hepsi geçicidir. Hatta hayat bile…

 

14 yıl okul , 16 yıllık çalışma , 4 yıl emeklilik (2014-şu an) hayatı, aylarca hastane ve komadaki günler rüya gibi geldi, geçti...

 

 

Bu imtihan dünyasında, hastalıklarda, kazalarda, zenginlikte, şöhrette, güzellikte, mutlulukta, makamda, fakirlikte, açlıkta, sevinçte, beden sağlığımızda her şey geçicidir...

 

 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder