23 Şubat 2014 Pazar

‘İki aralık’ ile imtihanımız


‘İki aralık’ ile imtihanımız

 

Allah, 2003 ramazanında Kuran meali okumam ve uygulamaya başlamamla birlikte kalbimde iman nurunu yaktı. Hidayetimle de birçok kaynaktan dinimizin inceliklerini öğrendim.

 

Bediüzzaman’ın Risale-i Nur kitaplarını, M. Fethullah Gülen’in, Mahmud Esad Coşan’ın, Cübbeli Ahmet hoca’nın, H. Nur Artıran hocanın, ve daha birçok hocanın sohbetlerini dinledim.

 



Yani bal arısı gibi her çiçekten öz topladım. İnternette, televizyonda ve radyoda olsun dinimizle ilgili her programı dinledim. Fakat aklıma, vicdanıma, mantığıma uymayan bilgileri almadım.

 

2006’da işyerinde çalışırken kulaklıkla radyo dinlerdim. Radyoları dolaşırken Akra Fm’deki hadisleri anlatan hocanın konuşması dikkatimi çekti. Düzgün Türkçesi vardı. 

 

Konuşan kişi rahmetli Prof Dr. Mahmud Esad Coşan Hocaefendi’ydi. O günden sonra ve şimdi hala hergün Akra FM’de 15:00’te Hadisler Deryası programını dinliyorum. (Ankara 107.4)

 


Rahmetli Prof Dr. Mahmut Esad Coşan Hocaefendinin hadis sohbetlerinden çok şey öğrendim. Namazlarımda duamdadır. Geçenlerde dinlediğim şu hadisten dolayı bu yazıyı yazıyorum.

 

Peygamber Efendimiz SAV buyuruyor ki:

“Ekseriyetle insanların cehenneme düşme sebebi iki dudağı arası ile iki bacağı arasıdır.”

 

Bu hadisi dinlediklerimden aklımda kalan ile yazdım. Ama internette yaptığım araştırmada bu hadisin birazcık daha geniş mahiyetini buldum:

 

“Bilir misiniz insanların Cennete girmelerini en çok sağlayan şeyler nelerdir? Allah korkusu ve güzel ahlaktır. Bilir misiniz, insanların cehenneme girmelerine en çok sebeb olan şey nedir? İki aralıktır; Ağız ve bacak arasıdır.”

 

Allah nasip ederse bu hadise binaen Cennete götüren güzel ahlaklar nelerdir başlıklı bir yazı daha yazmayı düşünüyorum, daha doğrusu Allah aklıma getirdi ki öyle bir yazı nasip edecek inşallah.

 

İKİ DUDAK ARASI:

 

Bu yazıda aslında bahsedeceğim şey, cehenneme düşüren iki dudak arasından çıkan kırıcı sözler, illa dille söylenecek değildir.  Günümüzde yazı sözden daha kırıcı olabiliyor.

 

İnternetten, Facebook ya da Twitter’dan paylaştığımız sözler de  bizi cehenneme sokabilir. O yüzden ben yazdıklarımı sayfamda yayınlamadan önce defalarca kontrol ediyorum.


Şu ayetlerde Cenab-ı Hak buyuruyor ki:

 

“İnsan hiçbir söz söylemez ki, yanında gözetleyen yazmaya hazır bir melek bulunmasın.” (Kaf suresi 18. ayet)

 

“Allah, gizlediklerinizi de, açığa vurduklarınızı da bilir.” (Nahl suresi, 19. ayet)

 


“Hiç kuşkusuz Allah, açıkça söylediğiniz sözleri bildiği gibi içinizde sakladığınız duyguları da bilir.” (Enbiyâ Suresi 110. Ayet)

 

Daha bunun gibi pekçok ayette Allah bizleri apaçık uyarıyor. Açıklamaya bile lüzum yok sanırım,  Gayet anlaşılır...

 

İçimizden geçeni, ağzımızdan çıkanı yazan melekler varken, acaba Twitter ve Facebook’tan paylaştıklarımız, yazdıklarımız kaydedilmez mi?

 

Geçen yıl bir yazımda Facebook her kullanıcının paylaşımlarını arşivliyor, demiştim. Geçenlerde de hatırlarsınız, Facebook, onuncu yılı dolayısıyla kullanıcılarına bir jest yaptı.

 

Her kullanıcısı için, Facebook’a katıldığınızdan bu yana paylaştığınız resimlerden oluşan bir dakikalık video yapmıştı. Bu da o yazımı doğruluyor.

 

Dünyada iki milyara yakın Facebook kullanıcısı varmış. Evet Facebook'u kuran insanlar bile milyonlarca insanın, beğendiklerini, resimlerini, yorumlarını karıştırmadan kaydedebiliyorsa;

 

Rabbimiz, gelmiş geçmiş milyarlarca insanın yaşam videolarını ve sözlerini kaydedemez mi? Ve yeniden diriltip mahşerde bu dünyanın hesabını soramaz mı? Gücü herşeye yetene zor mu?

 


SİZCE MUTLULUK NEDİR?

 

Geçenlerde bir engelliler sitesinde yazdığım bir yazıda sizce mutluluk nedir diye sordum. Gelen yorumlarda biri “Bence mutluluk DUYMAKTIR” dedi, cevaben şunu yazdım:

 

Sevgili kardeşim, sen sanırım işitme engellisin. Evet çok şeylerden mahrumsun. Belki annenin sesini, güzel bir şarkıyı, Kuran’ı güzel sesle okuyanı duyamadın ama inan bana o güzel şeyler dışında o kadar çok şey var ki kalp kıran sözler, hakaretler, küfürler, haram sesler...

 

Peygamberimiz SAV diyor ki, insanlar genelde 2 aralık yüzünden cehenneme gider... 1, iki dudak arası. 2, iki bacak arası... Bence ikimizde %50 garantideyiz; diğer yüzde 50’ye de dikkat edersek, öbür dünyada rahat edeceğiz inşallah.

 

Sen işitme engellisin, dille işlenen günahlardan korunmuşsun... Ben ise ortopedik engelliyim, belden aşağım çalışmıyor... “

 

İKİ BACAK ARASI:

 

Gerçi bu yazıda cehenneme ekseriyetle düşüren iki şeyden sadece iki dudak arasından çıkan sözlerden ve yazılardan bahsettim. İki bacak arası günahlar malumdur.

 

Fakat günümüzde iki bacak arası günahlardan kurtulmak zor olsa da imkansız değildir. Tövbe etmek mümkündür. Allah tövbe eden genci çok sever.

 

Google’a Furkan suresi meali yazın ve 67 ila 76 arası ayetleri dikkatli okuyun inşallah... Özellikle 68 ve 70. ayetler çok çarpıcı...

 



İnşallah artık Twitter’dan, Facebook’tan yazdıklarımıza dikkat edelim.

Hakaret dolu sözler, yazılar hem hukuk açısından suçtur, hem de bu sözler ahirette canımızı çok yakar.  

 

 

Celalcelik@gmail.com    Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

 

 

1 yorum: