5 Ocak 2014 Pazar

Burcumuzdaki özelliğimiz değişmez mi?


Burcumuzdaki özelliğimiz değişmez mi?

 

Yüce Mevlamız her insanı özene bezene yaratıp herbirimize farklı ana program yüklüyor. Ama biz kendimizi 12 burcun içerisine çizilen karakterlerle çerçevelerin içine sığdırıyoruz. En azından aidiyet duygusuyla fazlaca benimsiyoruz burçları...

 



“Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.” (Enbiya suresi, 35. ayet)

 

Yüce Allah, Kuran’da bu ve bunun gibi onlarca ayette, bu dünyayı sadece insanları imtihan etmek için yarattığını söylüyor.

 

Evet bu dünyadaki herşey, mezara girene kadar yaşadığımız herşey bir imtihandır. Eşimiz, evlatlarımız, akrabalarımız, dostlarımız, paramız, hastalıklar, trafik kazaları, facebook, twitter, yolda yardım isteyen engelli vs... herşey imtihan konusudur.  

 

Allah bizi bir olayla karşı karşıya bırakır ve tepkimizi ölçer. Mesela ben facebook’ta veya youtube’da çıplak bir reklam görürsem hemen sayfayı kaydırıyorum...

 

Neyse bu hamur çok su götürür. Ben imtihan gerçeğini hatırlattım ki, şimdi imtihan üzerinden asıl konumuz olan burçlardan bahsedeyim.

 

Çoğumuz, doğum tarihimize göre, o aya ait olan burcun özelliklerinde doğduğumuza inanıyoruz değil mi? Bu görüşler bana aittir, yazıma katılacak mısınız bakalım?

 

Aşağıda oniki burca ait özelliklere bakabilirsiniz. Ben 5 ağustos 1973 doğumluyum. Dolayısıyla aslan burcuyum ve kendimden bahsedip imtihana bağlayacağım :)

 

ASLAN
Şifre:
Yaratıcılık , etkileyicilik, güçlülük, yetki, canlılık.
Aslan'ın olumlu huyları: Yüce gönüllü, eli açık, yaratıcı, coşkun,
heyecanlı, iyi bir örgütleyici, geniş düşünceli.
Aslan'ın olumsuz huyları: Dogmatik, kabadayı, kendini büyük gören, züppe,
hoşgörüsüz, sabit fikirli, kibirli, iktidar delisi.
---

 

Evet ben aslan burcunun bazı özelliklerini taşıyordum ama noldu anlatayım: Önceden yüce gönüllü, eli açık, geniş düşünceli gibi olumlu huylarım kontrolsüzdü.

 

2002’de Kuran’ın türkçe mealini düşünerek okumam ve tatbik etmem sonrasında Allah bana hidayet nasip etti. Kainata Kuran gözlüğünden bakmaya başladım.

 

Yüce gönüllü olduğum için herşeyi seviyordum. Ama asıl önemli sevgi, Allah’ın sevdiklerini sevmek, sevmediklerini ise sevmemektir. Vefalı, samimi insanlara karşı gerçek sevgimi verdim, Efkan Vural hocam, Aydın Kaynarca bey, Mustafa Alkaş kardeşim gibi...

 



Hergün içen, yalancı, küfürbaz, menfaatçi insanlardan, akrabamda olsa araya mesafeler koydum. Böylece sevme duygumu kontrol altına aldım.

 

Gerçekten elim çok açıktı. Cebimde 50 liram olsa, o gün hepsine ıvır zıvır alır, harcardım. Hidayetimden sonra paramla hayırlara başladım, örneğin öğrenci okuttum. Hatta mesela yemek yiyeceğim zaman, yarım porsiyon bana yeter, bitane de komşu çocuğuna alayım, diyorum.

 

Aslan burcu için liderliği, övülmeyi sever, iyi bir örgütleyicidir, derler. Evet ben gençken bunlar vardı, birinin beni övmesi hoşuma giderdi, nasıl yaptım dimi, der kendimi överdim.

 

Değişimimi anladınız değil mi, yazılarım, maillerim ve dualarımla imanımız artsın diye çabalıyorum. Hatta yeminle bazen dakikalarca monitöre bakıyorum aklıma tek kelime gelmiyor. Rabbime dua edip anınca bir anda cümleler dökülüyor.

 

İşte bu yazılar benim değil, sebepler perdedir. Ben kalemim, Rabbim nasip ediyor.  İşte ben sizi örgütleyip hepberaber cennete gitmek istiyorum.

 

Her burcun insanında bütün burçların özellikleri vardır. Yani sadece Koç burcu inatçı değil, bütün burçlar yani bütün insanlar inatçıdır. Bu inatçılık o burçta daha baskındır. Ama bunların hepsi imtihan içindir.

 

Yani Türkiye’mizde 76 milyon insan var ama oniki burç var. Şimdi sadece Koç burcu bencildir dediğimiz vakit milyonlarca Koç burcu insan aynıdır demek oluyor. Allah her insanda farklı duygular baskın olarak yaratmıştır.   

 

Aslında yukarıda dediğimi tekrar edeyim. Bütün burçların tüm özellikleri hatta daha fazlası potansiyel olarak her insana imtihan olarak verilmiştir.

 

Çünkü bütün bu cimrilik, bencillik, sabırsızlık, kıskançlık, ... vs gibi his ve duygular, insana doğuştan imtihan için verilen ENANİYET, BENLİK, EGO içerisindedir.

 

Geçenlerde paylaştığım Nedir bu Emanet? Başlıklı şu yazımı okuyabilirsiniz:


 

İnsan, bu imtihanı kazanmak için, Kuran hamuruyla kendisini yoğurup kamil insan olma yolunda ilerlemelidir.

 

Hani diyorlar ya sen şu burçtansın, şu özelliktesindir diye kestirip atıyorlar. O özellik kalıcı değil ki, insan bazen felsefeyle yada en iyisi Kuran’ın ışığıyla o özelliği doğru yönde kanalize etmiş olabilir. Bu önyargı yanlıştır.

 

Mesela bir kimse sabırsızdır. Allah’a samimi iman eden kimse sabretmenin çok sevap olduğunu bilir. Ve de sabrederek Allah’ın sevgisini celbettiğini öğrenen bir kimse sabretmeliyim der, sabreder ve sabırsızlık imtihanını kazanır inşallah.

 

Mesela ben önceden inatçı idim. Hidayetimden sonra bu inat duygusunu doğru kullanmayı öğrendim. Sigara, içki içmeme, çıplaklık içeren şeylere bakmama konusunda ve sabah namazına kalkarak şeytanla inatlaşıyorum.

 


Evet inşallah anlatabilmişimdir. Burçlara ait özellikler doğuştan bir kimsede olabilir. Ama bunların imtihan için verildiğini bilmeliyiz. Bu özelliklerimizi doğru yöne çevirmeliyiz. Aynen akan hortumu boş tarlaya değil de, bahçeye çevirmek gibi...

 

Bunu yapabilmek için Kuran-ı Kerim’in Türkçe mealini okuyup doğru kararlar almalıyız. Ben yola böyle başladım. Kıldığım samimi namazlarımla imanım arttıkça, nefsimle savaşta güçleniyorum ve ahlakımı güzelleştiriyorum hamdolsun...

 

Burcunuz ne olursa olsun, asıl önemli olan nefsimizin bu duygularını kontrol altına alıp doğru yöne kanalize etmektir. İlacımızı Rabbimiz tarif ediyor:

 

Sana vahyedilen kitabı okuyup tebliğ et,

 namazı hakkıyla ifa et.

 Muhakkak ki namaz, insanı, ahlâk dışı davranışlardan, 

 meşrû olmayan işlerden uzak tutar.

 Allah’ı namazla anmak, elbette en büyük fazilettir.

 Allah bütün işlediklerinizi bilir.”  (Ankebut suresi, 45.ayet)​




Allah hepimize bu imtihanımızı kazanmamız için ayette dediği gibi hakkıyla NAMAZ kılmayı nasip etsin... Amin...

 

Celal Çelik                    Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


 

***

KOÇ (21 Mart - 19 Nisan)

Şifre: Etkinlik, atılganlık, kendine aşırı güven ve acelecilik.
Koç'ların olumlu huyları: Serüvenci, atılımcı, cesur, çok enerjik,
özgürlüğüne düşkün, yaklaşımlarında dolambaçsız.
Koç'ların olumsuz huyları: Bencil , kendini ön planda tutan, atılgan, çabuk
sinirlenen, hicivci, kavgacı, kaba.
---


BOĞA (20 Nisan – 20 Mayıs)
Şifre: Varlıktan hoşlanma, değişmezlik, pratiklik, kararlılık, amaca
bağlılık.
Boğa'ların olumlu huyları: Pratik , güvenilebilir, sabırlı, iş yaşamında
uyumlu, dayanma gücü yüksek, değerbilir, lüksü ve iyi yiyecekleri sever,
soğukkanlı, kararlı, iradeli, sıcak kalpli, sadık, sevecen.
Boğa'ların olumsuz huyları: Haris, tembel, hoşgörüsüz, can sıkıcı, değişmez
görüşlü, esneklikten yoksun, inatçı, kinci, obur.
---

İKİZLER (21 Mayıs - 21 Haziran)

Şifre: Konuşkanlık , yatkınlık, zeka.
İkizler'in olumlu huyları: Uyumlu , her işe yatkın, entelektüel, mantıklı,
çabuk kavrayan, canlı, konuşkan, eğlenceli, hareketli, yazı yazmaya ve
yabancı dillere yetenekli, zamana uyan, gençlik dolu.
İkizler'in olumsuz huyları: Değişken, huzursuz, kurnaz, yersiz bir biçimde
meraklı, kararsız, iki yüzlü, sinirlerini kontrol edemeyen, dedikoducu,
yüzeysel, diken üzerinde yaşayan.
---


YENGEÇ (22 Haziran – 22 Temmuz)

Şifre: Koruyucu, duygusal, evcil, amaca bağlı, tuttuğunu koparan.
Yengeç'in olumlu huyları: İyi kalpli, duyarlı, sevimli, hayal gücü ve analık
ve babalık içgüdüsü güçlü, koruyucu, vatansever, önlemci, amacından şaşmaz,
cin fikirli, becerikli, zeki, iyi bir yuva kurucu.
Yengeç'in olumsuz huyları: Aşırı duygusal, fazla heyecanlı, alıngan, çabuk
sinirlenen, değişken, somurtkan, kendi kendine acıyan, bağışlamaz, dengesiz,
dağınık, eleştiriye dayanamayan, zayıf bir karakteri gizleyen katı dış
görünüşlü.
---


ASLAN (23 Temmuz – 22 Ağustos)
Şifre: Yaratıcılık , etkileyicilik, güçlülük, yetki, canlılık.
Aslan'ın olumlu huyları: Yüce gönüllü, eli açık, yaratıcı, coşkun,
heyecanlı, iyi bir örgütleyici, geniş düşünceli.
Aslan'ın olumsuz huyları: Dogmatik, kabadayı, kendini büyük gören, züppe,
hoşgörüsüz, sabit fikirli, kibirli, iktidar delisi.
---

BAŞAK (23 Ağustos – 22 Eylül)
Şifre: Eleştiricilik, inceleyicilik, hizmet, yargılama, düzenlilik.
Başak'ların olumlu huyları: Ayırtedici, inceleyici, dürüst, düzenli, titiz
ve dakik.
Başak'ların olumsuz huyları: Kuruntulu, ince eleyip sık dokuyan, geleneklere
aşırı bağlı, zorluk çıkaran, önemsiz şeyler üzerinde fazlaca duran.
---

TERAZİ (23 Eylül – 22 Ekim)  
Şifre: Uyumluluk, birliktelik, denge, sevgi.
Terazi'lerin olumlu huyları: Büyüleyici, uyumlu, geçimli, duygusal,
diplomatik, ülkücü, zarif.
Terazi'lerin olumsuz huyları: Kararsız, kinci, havai, değişken, flörtçü,
kolay etkilenebilen, safdil.
---

AKREP (23 Ekim – 21 Kasım)   
Şifre: Tutkulu, gayretli, becerikli, ağzı sıkı.
Akrep'lerin olumlu huyları: Güçlü duygu, amaca bağlılık, sezgi gücü,
anlayışlılık, ince fikirlilik, süreklilik, kararlılık.
Akrep'lerin olumsuz huyları: Kıskançlık, gizlilik, kuşkuculuk, inatçılık,
başına buyrukluk.
---

YAY (22 Kasım - 21 Aralık)    

Şifre: Özgürlük aşkı, geniş fikirlilik, coşku, araştırmacılık.
Yay'ların olumlu huyları: İyimser, güler yüzlü, sokulgan, açık düşünceli,
uyumlu, felsefe ve yargı yeteneği olan, özgürlük seven, dürüst, güvenilir.
Yay'ların olumsuz huyları: Abartıcı, huzursuz, aşırı uçlarda, dikkatsiz,
fazla iyimser, sorumsuz, kaprisli, taşkın, patavatsız.
---


OĞLAK (22 Aralık – 19 Ocak)
Şifre: Hesapçılık, önlemcilik.
Oğlak'ların olumlu huyları: Güvenilir, kararlı, tutkulu, özenli, düzenli,
sabırlı, disiplinli.
Oğlak'ların olumsuz huyları: Katı görünüşlü, çok kesin tavırlı, kötümser,
tutucu, basit, cimri.
---

KOVA (20 Ocak – 18 Şubat)  

Şifre: Bağımsız, insancıl.
Kova'ların olumlu huyları: İnsancıl, bağımsız, arkadaş canlısı, iradeli,
yaratıcı, devrimci ruhlu, bağlı, ülkücü.
Kova'ların olumsuz huyları: Anlaşılmaz, dik kafalı, usülsüz, sabit görüşlü,
huysuz, geleneklere karşı gelen.
---


BALIK (19 Şubat – 20 Mart)  

Şifre: Hayalci, duyarlı.
Balık'ların olumlu huyları: Sevimli, duygusal, dünyevi olmayan, duyarlı,
uyumlu, kolay etkilenen, iyi kalpli, merhametli, anlayışlı.
Balık'ların olumsuz huyları: Dikkatsiz, gizliliği seven, kolayca altüst
olan, yaşamın gündelik akışına ayak uyduramayan, zayıf iradeli, kararsız.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder