6 Kasım 2013 Çarşamba

Hayatımın dönüm noktası


Hayatımın dönüm noktası

 

Geçtiğimiz günlerde Radyo7’de hergün dinlediğim radyo programcısı Talha Bora Öge’den ve programındaki “Hayatımın dönüm noktası” köşesinden bahsettiğim bir yazı yazmıştım.

 

O köşeyi herhafta dinliyorum. Herkes telefonla bağlanıp etkilendiği olayı anlatıyor ve belki de bir dinleyici etkilenip hayatına yeni karar alıyor.

 

Belki de bilmiyorsunuz, benim konuşmam bozuktur. Bazı kelimeler anlaşılmıyor ve karşımdaki kişi bazen birkaç kez tekrarlatıyor.

 

Ben de telefonla bağlanmadım. Talha beye bir email yazdım, gönderdim. Fakat birkaç haftadır o programı dinleyemiyorum. İnşallah okumuştur.

 

Bu yazımda o mektubu sizinle paylaşmak istiyorum. Belki yazımı okuyan yüzlerce kişiden benim dönüm noktasından etkilenip Kuran okumaya karar verenler olabilir.

 

******

 

Talha Bora Öge bey, ben Ankara Sincan’dan 40 yaşında tekerlekli sandalyede emekli bir engelliyim. Benim konuşmam bozuktur. Sarhoş gibi konuşuyorum, bazı kelimeler anlaşılmıyor. O yüzden telefonla aramadım, ben size bu mesajı yazıyorum, inşallah okursunuz.

 

Benim hayatımın dönüm noktası çalıştığım 2003 yılında aldığım bir emaildi. Stresli çalışma ortamında çalışırken bir e-mail aldım. Birtakım sorular vardı ve cevapları Kuran-ı Kerim'de bulabilirsiniz diyordu.

 

“Yaşamın gayesi nedir? Ölen insanlar nereye gidiyor? Cennet, cehenneme kimler, nasıl gider? Dünya hayatının değersizliği... Kalpten yapılan bir tövbe ile günahsız yaşama başlanacağı... vs...” gibi sorulardı.

 


Ramazana bir hafta vardı.  Gecelerce düşündüm. Hayatıma bir yeni sayfa açtım, tövbe-istiğfar edip Kuran okumaya karar verdim. Zaten Ağustos 2002 de tövbe etmiş sigarayı da bırakmıştım. (Yaptığım bir hesaba göre on bin dolar civarı parayı yıllarca sigaraya yatırmışım... Sağlığıma yaptığı zararı saymıyorum bile... )

 

Ramazan da bir ay orucu sadece ve sadece Allah benden razı olsun diye tuttum... Aslında oruç tutmakta zorlanıyorum. Çünkü şimdilerde sıcakta oruç tutunca hiç can kalmıyor. Patates çuvalı gibi oluyorum.

 

Ama 2003 yılında ramazan kış günlerindeydi. Oruç çok zor gelmemişti.

 

Elhamdülillah Allah bana İslamın kapılarını açtı. Çünkü Allah, kendisine adım atana yürüyerek gelirmiş. Yürüyene koşarak gelirmiş. Evet Efendimiz SAV  öyle diyor. Aslında Allah herkese hidayet vermek istiyor.

 

Sadece kendisini (c.c) hatırlamamızı, sevmemizi ve önemlisi O’na samimi ihlaslı olmamızı istiyor. Yeter ki O’nun kapısına gelip tokmağa dokunalım.

 

Kuran-ı Kerim'i yedi ayda bitirdim. Evet Türkçe mealini.. Akşamları işten gelince 10-15 ayet okuyordum ama defalarca okuyup, konu üzerinde düşüncelere dalıyordum. Ve hayatımda tatbik etmeye başladım.

 
http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#1:1


Mesela, “Mü’min erkekler ve kadınlar gözlerini haramdan korurlar” (Nur suresi 30. 31. ayetler) ayetini okuyunca sokakta veya televizyonda olsun, çıplaklık içeren hiç bir şeye bakmama, yönümü çevirme, televizyonda kanal çevirme kararı aldım.

 

O zamanlar aksiyon filmleri izlemeyi seviyordum. Genelde bütün filmlerde bir müstehcen sahne oluyordu. Mesela birileriyle birlikte aynı filme bakarken kanalı değiştirmiyordum. Ama gözlerimi kapatıyordum.

 

Ve o sahneye bakmadığım için filmin konusunda kaçırdığım bir nokta olmuyordu. Şimdilerde 2003 öncesi hayatım için “Cahiliye dönemim” diyorum.

 

Şu günlerde bilgisayardan arapça Kur’an okumayı da öğreniyorum. Ama o zamanlar manasını çok merak ediyordum acaba Allah Kur’an’da ne anlatmış diye…

 

Talha bey naçizane insanların benim dönüm noktamdan alacakları ibret “Türkçe Kuran meali” ni okumalarıdır.

 

Ben, Kuran’ın Türkçe mealini günlük yarım saat okumayla düşüne düşüne altı yedi ayda bitirdim. Kuru kuru okumadım, uyguladım da… Sonuçta Rabbim samimiyetimi gördü, hidayet nasip etti.

 

Elhamdülillah şimdi teyemmümle sırtüstü yatarak veya babam oturtturunca, oturarak beş vakit namazımı kılıyorum. Namazlarımdan sonra baklava yiyerek dua ediyorum. Yani ağlayarak :)

 

Siz de programlarınızda insanları düşündürüyorsunuz. Eminim sizin anlattıklarınızdan etkilenip namaza başlayanlar illa ki vardır. Anlattıklarınız benim imanımı artırıyor.

 

Allah sizden razı olsun Talha bey,

 

Ben Talha Bora Öge’yi herkese dinlemelerini tavsiye ediyorum. Namazlarımda sizin çok izlenen bir kanal ve saatte bir televizyon programı yapmanız için çok dua ediyorum.

 

Güzel ülkemin güzel gençlerinin sizi tanımasını çok isterim. Allah sizi de gençlerimizin hidayetinde ve imanlarının korunmasında vesile eylesin.

 

Allah sizi kaza, bela, musibetlerden, nazarlardan korusun. Allah size, sevdiklerinizle beraber sağlıklı, hayırlı, bereketli uzun ömür versin.

 

*****

 

Allah hepimize Kuran’ı okumayı, anlamayı ve Kuran’la amel etmeyi nasip etsin. Kainattaki her olaya Kuran gözlüğüyle bakmayı nasip etsin...

 

 

HAYATIMI ANLATTIĞIM KİTABI BURADAN OKUYABİLİRSİNİZ:


 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder