20 Kasım 2013 Çarşamba

Aşk, şiddetli bir muhabbettir


Aşk, şiddetli bir muhabbettir

 

Geçen gün bir engelliler sitesinde  engelli bir kardeşim, aşk hakkında bazı sorular sormuş ve okuyanlardan yorum yapmalarını istemiş.

 


Ben de onun yazısına cevaben aşağıdaki bu yazıyı kopyaladım:


Aşk konusunda Büyük islam alimi Bediüzzaman Said Nursi diyor ki:

"Aşk, şiddetli bir muhabbettir. Fâni mahbuplara müteveccih olduğu vakit, ya o aşk kendi sahibini daimî bir azap ve elemde bırakır. Veyahut o mecazî mahbup, o şiddetli muhabbetin fiyatına değmediği için, bâki bir mahbubu arattırır; aşk-ı mecazî, aşk-ı hakikîye inkılâp eder.’’

***  Risale-i Nur Mektubat'tan...


Ben 2005’ten beri az az Risale-i Nur okuyorum. Hamdolsun belki artık % 1’ini anlayabiliyorum. Aslında ben bu yazıyı anlamanın kolay olduğunu düşündüğüm için açıklama gereği duymadım.

 

Yorumumun altına başka bir engelli kardeşim ise şunu yazmış: “Ben hiç Türkçesini anlayamıyorum açık olsa da bir de siz Türkçesini yazabilir misiniz?”

 

Ben de o kardeşimin ricası üzerine şu açıklamayı yaptım. Yukarıdaki bu sözü anlayamayanlar illaki vardır. O yüzden o açıklamayı buraya kopyalıyorum. Umarım başarılı bir açıklama olmuştur:

 

AÇIKLAMA: 

 

“Aşk tutkulu, aşırı bir sevgidir. Fani mahbuplara yani ölümlü, aciz, yaşlanan kız/erkeklere , içimizdeki yaratılıştan verilen sonsuz sevme olan AŞK duygusunu verdiğimiz zaman,

 

*** Ya o aşk , aşığı sürekli bir elemde bırakır. Çünkü içimizdeki sonsuz sevme kabiliyetini güzelliği solacak fani bir kız/erkek’e veririz. Beklediğimiz karşılığı, sevgiyi de bulamayınca acı çekeriz.

 

Adeta bu şuna benzer: Adamın KATRİLYON dolarlık serveti vardır ama bunun farkında değildir.  Bütün servetini gider harabe bir gecekonduya yatırır. Halbuki bilse servetiyle dünyadaki tüm evleri alabilir ...

 

*** Ya da o kız/erkek’in o aşırı sevgimize değmediğini anladığımız zaman , hiç ölmeyecek, Baki, sonsuz güzel bir cemali ararız. Ve sonunda o mecazi aşk, ilahi aşka dönüşür. “

 

Ben de yıllar yılı gönlümü o kızın hayaliyle avuttum. 22 yıl görmedim. Onunla bir yerde karşılaşan biri dedi ki: Celal, bir görsen şimdi, yaşlanmış, çirkinleşmiş, kilo almış...

 


Ben kitabımda anlattığım gibi ( http://celal1973kimdir.blogspot.com/ ) 2002’deki hidayetimden sonra aslında hakiki aşkın, ilahi aşk olduğunu anladım. O kız, beni ilahi aşka yükselten bir vesile idi.

 

Şimdi O’na namazlarımda iki dünyada da mutlu olması için çok dua ederim.

Meğerse, ben beşeri aşk ile ilahi aşkın stajını yapmışım...

 



 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder