29 Eylül 2013 Pazar

TV’lerden öğrendiğim faydalı bilgiler


TV’lerden öğrendiğim faydalı bilgiler

 

Ben fazla televizyon izlemiyorum. Genelde cep telefonuma taktığım hoparlör ile yattığım yerde telefonun radyosunu dinliyorum.

 

Bu hafta çoktandır TV izlemiyorum diye izleyeyim, dedim. Zira radyoda dinlediğim haberlerin görüntülerini de merak ediyordum.

 

İzlediğim çeşitli kanallardaki haberlerden işinize yarayacağını düşündüğüm birkaç faydalı bilgiyi sizlerle paylaşmak için bu yazıyı yazıyorum.

 

Show TV haber’de bir bilgi öğrendim. Genelde alıcılar aldıkları balıkların taze olup olmadığını anlamıyorlar. İşinde uzman bir balık satıcısı izleyicilere bir tüyo verdi.

 


Satıcı eline hamsi gibi bir balık aldı ve taze balık kalem gibi dik olmalı, dedi. Balığı orta parmağının üzerine koydu ve cetvel gibi durdu. Eğer balık taze olmasaydı, başı ve kuyruğu aşağıya sarkardı, dedi.

 

Grip olan kişiler hemen doktora koşup bir sürü ilaç kullanıyorlar. Kanal 24’te izlediğim bir besin uzmanı soğanın faydalarından bahsetti. Anlattığı bilgileri internetten araştırırken hemen aynı şeyleri uygulamış birinin yazısına rastladım: 

 

“Ben; antibiyotik etkisi olan, yarım soğanı soyup bir tabağa koyuyorum, üzerine 1 yemek kaşığı balı karıştırıyorum. Bir gece soğukta kalan bu karışım suyunu veriyor.

 

Sabah ballı soğan suyunu aç iken içiyorum. Kısa zamanda gripten kurtuluyorum tavsiye ederim. Ayrıca, nezle olduğum zaman her iki burun deliğine soğan suyu sıkılmış pamuk tıkıyorum. Denemekte yarar var.”  dedi.

 


Soğan hakkında TV, internet ve gazetelerde ilaç görevi gören tarifler yer alıyor. Tüm doktorlarımızın tıbbın son yeniliklerinin yanısıra böyle doğal çözümlerini de takip etmeleri gerekir diye düşünüyorum.

 

        Bir kaç faydalı bilgi de ben vermek istiyorum. İsteyen deneyebilir.
 
  • Soğan, sarımsak kesmeden önce parmaklarınıza limon suyu sürerseniz, istemediğiniz kokulardan kurtulmuş olursunuz.

  • Kızartma kokularının bütün eve yayılmaması için yağın içerisine bir iki dal maydanoz atın.

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder