13 Temmuz 2013 Cumartesi

Tahkiki İman’a ulaşmak


Tahkiki İman’a ulaşmak

 

     Ben 2002’de yine böyle bir ramazan ayında günahlara tövbe ederek Kuran’ın Türkçe mealini okudum ve hakiki manada oruç tutmaya başladım.

 


Böylece Allah kalbimde iman nurunu yaktı ve her gün okuduğum yazı ve dinlediğim sohbetlerle imanım arttı ve artık hamdolsun Tahkiki İman’a ulaşma yolundayım.

 

Nedir bu Tahkiki İman diye sorarsanız:

Bizler hamdolsun müslüman bir ana babadan doğduk. Ezan sesleri ile büyüdük. Ama hepimizin imanı “Taklidi iman

 

Yani ana, babadan, çevreden ve okulda öğrendiğimiz bilgiler ile gönüle inmemiş bir iman. Yani çoğumuzun bildiği, dinimiz islam, kitabımız Kuran, peygamberimiz Hz. Muhammed SAV, Bedir, Uhud savaşı, vs... yani taklidi bir iman

 

Tahkiki iman ise, bütün bunları çok iyi bilmekle kalmayıp düşünen, aklını, mantığını kullanıp araştırarak sorgulayan ve gerçeği bulan imandır.

 

Hidayete erdikten birkaç yıl sonra emekli olduğum şirkette öğle molasında ateist bir mühendis arkadaşla sohbet ederken namaz konusu açılınca dedi ki:

 

- “Sen bana dini, namazı anlatacağına şu konuda bana bir cevap ver:

Allah’ın varlığını, Kuran’ın Allah’ın sözleri olduğunu, Hz Muhammed’in peygamber olduğunu bana ispat et, delil göster.

 

O an cevap veremedim. Sonraları radyoda dinlediğim sohbette imanın çeşitlerini anlattılar. Anladım ki, benimki taklidi bir iman. Çok okumalıydım.

 

İnternette yaptığım araştırmalar sırasında Bediüzzaman’a ait Risale-i Nur karşıma çıktı. Risale-i Nur’un dili biraz ağırdı. Yapılan tavsiye ile Youtube’da “Uğur Akkafa” ve “Fatih Yağcı” isimli gençlerin tatlı dilli Risale-i Nur sohbetlerini izledim.

 

Tahkiki imana ulaşma yoluna bu sohbetleri dinleyerek girdim. O ateist arkadaş işten ayrıldı, görüşemedik ama o sorulara cevabımı yine de yazmak istiyorum. Belki blog sayfamdan okur.

 

Şimdi Fatih Yağcı kardeşimin bir televizyon programında 2 dakikada Allah’ın varlığını ispat ettiği ilkokul talebelerinin bile anlayabileceği pilot kalem videosunu izleyelim:

 


Pilot Kalem İle Ateizmi Çökertmek

 

Bir pilot kalemde sanat var. Kapağı, mürekkebi, üzerindeki yazılar, renkler... vs. Bunu yapan biri var, değil mi?

 

Peki bir pilot kalem bile kendi kendine olamazsa, ondan milyon kat daha sanatlı olan insan, (bu sistemler, dokular, görme, duyma...) nasıl kendi kendine  olur?

 

Tamam Allah’a inandın diyelim, fakat peygambere nasıl inanacaksın değil mi?

 

Ben bu konuda Risale-i Nur’da pek çok şey okudum. Ama pek çok delilden sadece Kuranı Kerim’in Allah’ın kitabı olduğu ispat edilirse otomatikmen bu peygamberliğine delil olmaz mı?

 

Kuranı Kerim’in Allah kelamı olduğunun bir kaç ayetle izah eden sohbet. Vaktiniz müsait olunca izleyebilirsiniz:

 


 Kur'an-ı Kerim'in Allah'ın Kelamı Olduğunun Aklen İzahı
 

Kuran’ı Kerim 1400 yıl önce peygamberimize nazil olmuştur. Ve Peygamberimizden SAV bu yana 1400 yıldır tek bir harfi değişmemiştir.

 

Kuran’da öyle bir edebi belagat uslübu vardır ki, ilk defa okuyan veya dinleyenler hayran kalıyor. Böyle üstün bir belagat insan sözü olabilir mi? Okuma yazma bilmeyen, yani ümmi biri (Hz Muhammed SAV) yazabilir mi?

 

Kuran’daki pek çok ilmi örnekler sadece günümüzün bilimiyle ortaya çıkmıştır.

 

Mesela ALLAH kıyametten sonra tekrar diriltmeyi (HAŞİR) anlattığı ayette:

“İnsan, kemiklerini kesin olarak biraraya toplamayacağımızı mı sanıyor? Evet, parmak uçlarını dahi düzenlemeye gücümüz yeter.“ ( 75 Kıyamet Suresi 3-4. ayetler )

 

Peygamberimiz'in yaşadığı dönemin insanları için parmak uçları önemli bir şey ifade etmezdi. 1856 yılında Genn Ginsen adında bir İngiliz, parmak uçlarındaki çizgilerin her insanda farklı olduğunu keşfetti. 1856 yılına kadar insanlar parmak ucunun önemli özelliğinden haberdar değillerdi.

 

Tarih boyunca yaşamış tüm insanların parmak ucunun farklı olduğunun anlaşılmasıyla, parmak ucunun adeta bir kimlik kartı olduğunun farkına varıldı.

 

Kuran’da binden fazla bilimsel mucize ve gelecekten haber veriliyor. (Fatih Yağcı’nın sohbetinde dediği gibi) Eğer ateistlerin dediği gibi Haşa! Muhammed (SAV) onu uydursaydı tek bir yanlış çıkacak ayetle getirdiği din ve peygamberliği iptal olurdu.

 


Böyle mucize bir kitap insan sözü olamaz. Çünkü 1400 sene önce bu gerçekleri ancak Allah bilebilir. Ayrıntılı okumak isterseniz inceleyebilirsiniz:

 


 

Ey ateist arkadaşım! Böylesine mucize kitap gökten basılmış olarak inmedi.

 

Allah onu, en sevdiği kulu ve elçisi peygamberimiz Hz. Muhammed’e SAV ayet ayet yirmiüç yılda indirmiştir.

Kuran’ı Kerim Peygamberimizin SAV en büyük mucizesidir.

 


Yazıyı kısa tutmak için burada bitiriyorum.

ALLAH hepimize “Tahkiki İman” nasip etsin.

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder