7 Temmuz 2013 Pazar

Allah'ın rızasını kazanmak


Allah'ın rızasını kazanmak

 

   Birgün mahallemizde Üniversite Sınavı (LYS-LGS-ÖSS)’ye hazırlanan bir gence sordum:

 
( Resimdeki o genç değil, halamın oğlu öğretmen Burak Serpek )


Ben: - Üniversitede hangi bölüme gitmeyi düşünüyorsun?

Genç: - Tıp fakültesini tercih edeceğim...  

Ben: - Neden peki tıp?

Genç: - Doktorluk çok saygın bir meslek, üstelik kariyerli ve branşınızda uzman olursanız çok para kazanırsınız...

Ben: - Diyelim ki uzman beyin cerrahı oldun ve güzel bir eşin, triplex bir villan, bankada çok paran, arabaların... vs oldu... ya sonra?

Genç: - Emekli olup eşimle tekneyle dünya turuna çıkacağız...

Ben: - Peki ya ölüm ve sonrası.. peki ya kabir?

Genç: - Abi böyle şeyleri aklına getirmeyeceksin... Dünyaya bikere geliyoruz. Ölüm diyerek ağzımın tadını kaçırma şimdi...

 

   Peki, o genç şöyle düşünse ne güzel olurdu :

 

Genç: - “Abi benim hayatımın amacı Allah'ın rızasını kazanmaktır. ÖSS, LYS de, Doktorluk ta, para da bu amacıma ulaşmam için araçtır.

 

   Ben inşallah beyin cerrahı olarak pek çok hastaya, Allah'ın izniyle şifa konusunda vesile olarak çok sevap kazanmak istiyorum.

 

   Kazandığım parayla, ben öldükten sonra adımı yaşatacak bir okul yaptırmak istiyorum inşallah. Ölünce Allah'ın razı olduğu bir kulu olarak, mezarımda kıyamete kadar rahat uyumak istiyorum.

 

   Böylece inşallah cennette nice köşkler, jeepler, güzel eş , sonsuz gençlik kazanmayı umut ediyorum. Abi dünyaya birkez geliyoruz. Allah’ın rızasını kazanıp cehennemden kurtulmak için başka şansımız yok... “

 


   Sizce de gençler böyle düşünmeli değil mi?

 

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder