10 Nisan 2013 Çarşamba

Bu, albüm satışlarını artırır mı?


Bu, albüm satışlarını artırır mı?

 


Sofraya yemeğe oturunca tek bir çeşit yemek olsa -mesela çorba- doymayız değil mi? Ama sofrada çorba, kuru fasulye, pilav, salata, ayran, tatlı olsa nasıl doyarız değil mi?

 

Nasıl ki bedenimizin gıdası olmazsa doymuyoruz, ruhumuzu da beslemek gerekiyor. Biliyorsunuz müzik ruhun gıdasıdır derler, çok doğrudur.

 

Sofrada tek bir gıdayla doymuyoruz. Ruhumuz da tek çeşit bir müzik ile doymuyor. Ben bu yüzden, birçok çeşit şarkı koyarak Müzik CD’si yapıyorum. TSM, THM, İlahi, pop, fantezi, oyun havası çeşitlerini 15-20 şarkılık bir CD yapıp arabamızda dinliyorum.

 

Ama yaptığım Müzik CD’leri orjinal albüm gibi kaliteli çalmıyor. Çünkü internetten indirdiğim mp3’ler genelde 128Kb te ile fakat orjinal CD’ler 320Kb’den fazla kaliteyle basılmıştır.

 

Eğer aynı şarkıyı her ikisinden dinlerseniz farkı görürsünüz. Buna rağmen çoğumuz orjinal CD almıyoruz.

 

Ben bunun nedenini, alacağımız albümün tek bir sanatçı ve tek bir türe ait olmasına bağlıyorum. Albümlerin pahalı olması tamam ama eskiden de fakirdik, millet kaset alırdı. Eğer bir çok sanatçı biraraya gelip bir albüm yapsa satışlar yükselir diye düşünüyorum. Bu yüzden sanırım çoğumuz radyo dinliyoruz.

 

Ben mesela Radyo7 dinlerim. Her çeşit müzik ayırmadan çalıyorlar. Özellikle Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği ağırlıklı çalmaları beni daha çok bağlıyor.

 

Yemek yerken bir kaşık kuru fasulye ardından bir kaşık pilav yeriz. Bir TSM şarkısı ardından bir THM türküsü dinlemekte aynen böyledir.

 

Ben Ertuğrul Erkişi hayranıyım. Fakat bir albümü üçüncü kez dinlemem için farklı bir müzik dinleyip özlemek istiyorum. Dursun Ali Erzincanlı’nın şiir okuyuşunu beğeniyorum. Gökmen bey türküleri harika okuyor.

 


Bir çok sanatçının biraraya gelip bir albüm yapma olayına şöyle bir fikir aklıma geldi. Misal olsun diye yazıyorum. Mesela yukarıda zikrettiğim bu üç sanatçı veya daha fazla sanatçı biraraya gelerek, üçer veya dörder şarkıyla bir albüm yapsalar ne güzel olur.

 

Efendim ben müzik sektöründe hiç çalışmadım. Sadece bu yazdıklarımı iyi bir müzik dinleyicisinden acizane bir dilek olarak kabul ediniz. Böyle bir albümün ticari, hukuki anlaşmalarından anlamam ama sadece bir fikir sundum.

 

Albümler promosyonlu da olsa, satışlar artar diye düşünüyorum. Albümle beraber çok satan ucuz bir kitap verilebilir. Veya son çıkan ve çok satan kitap bu albümü alana yarı fiyatına gibi... Çocuk albümleriyle hikaye kitabı verilebilir.

 


Böyle yapılınca albüm satışları inşallah artacaktır. Yeni fikirler üretmeliyiz. Orhan Gencebay’ın en son 32 sanatçılı albümü gibi mesela...


 
Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder