16 Ocak 2013 Çarşamba

Büyük marketlere çağrı


Büyük marketlere çağrı

 

Biliyorsunuz yurdumuzda pek çok sivil toplum yardım kuruluşu faaliyetlerine devam etmektedir. Milletimizin genlerinden gelen üstün merhamet ve şefkat duygusu onca badireye rağmen hala canlıdır.

 

Kızılay, Kimse Yok Mu, İHH, Deniz Feneri, Yardımeli ve Cansuyu gibi yardım dernekleri büyük özveriyle çalışmaktalar. Onlar, Efendimizin sav. “Hayıra vesile olan yapan gibidir” hadisiyle ibadet aşkıyla hizmet ediyorlar. Allah hepsinden ebediyen razı olsun.

 

Geçtiğimiz günlerde Diyanet İşleri Başkanlığı öncülüğünde Suriyedeki mağdur halk için bir yardım kampanyası başlatıldı biliyorsunuz. Milyonlarca lira toplandı. Suriyeye ve sınırımızdaki kamplara tırlarla gıda ve giyecek yükleyip gönderildi. Allah sebep olanlardan ve milletimizden razı olsun.

 

Ben geçtiğimiz kasım ayında küçük bir ameliyat oldum. Zaten tekerlekli sandalyedeyim. Hastalık içinde hastalık. Hamdolsun bugünüme. Ben hayatım boyunca faydalı olabilmek için uğraştım. Çalışırken de, emekli olunca da gönderdiğim mailler ve yazdığım yazılar, hep bu hizmet aşkımdandır.

 

Hastalığım ilerliyor. Ömür çok kısa. Bu yazıda da anlatacağım acizane bir öneridir. Efendimizin sav. “Hayıra vesile olan yapan gibidir” hadisindeki gibi hayıra vesile olmak tek gayem...

 

İki aydır evde yatıyorum ve bol bol düşünme fırsatı buluyorum. Televizyon ve radyolarda yardım kuruluşlarının reklamlarını görünce Rabbim aklıma bir fikir getirdi.

 

Efendim lafı çok uzattım. Düşündüğüm fikir şu:

Babam Cuma namazına götürdüğünde görüyordum ki halkımız çok inançlı ve cömert, fakat SMS ile yardım yapmayı sevmiyorlar. Genelde yardımı peşin vermeyi seviyorlar. Bir de fakir olsalarda, cami çıkışında en azından bozuk para atıyorlar.

 

Büyük alışveriş marketlerinin bir reyonu tamamen yukarıda saydığım yardım kuruluşlarına ayrılabilir. Orada broşürler, afişler, kitapçıklarla yardım yapılan yerlerle ilgili resimler ve bilgiler verilebilir. Reyonda yardım paketlerine ait birer kart olur. Ve üzerlerinde kaç lira olduğu ve paket içeriği olan liste yeralır.

 

Ama çok çeşitli yardım paketleri yeralır. 1 tl den 10 tl hatta 50 tl ye kadar paketler olabilir. Mesela 1 tl paket sadece para yardımıdır. 5 tl paket çay, un pirinç paketidir. Bunu sadece örnek yazdım. Yardım etmeyi seven fakat Cuma namazına gidemeyenler de sadaka verme şansı bulur böylece...

 

Reyondan sadece istediğimiz pakete ait bir kart alırız. Ve sepete atarız. Aslında bunlar yardım kuruluşlarından peşin alınır ve az bir kar eklenip ticaret malı gibi satılır. Böylece yardım kuruluşları yardımları peşinen toplar ve ihtiyaç sahiplerine ulaştırır. Bunları satan marketler ise hem hayıra vesile olmuş olur hemde para kazanırlar. 


Bu kartların üzerinde normal bir market ürünü gibi barkodlanmış fiyat bilgisi olur ve kasada mesela xxx yardım kuruluşu paket2 = 5 tl olarak faturaya girer.

 

Market girişine büyük afişlerle bu yardımların dini önemi de anlatılırsa inşallah halkımız bu olaya büyük teveccüh gösterecektir. Mesela afişin birinde “Sadaka başa gelenide, gelecek olan belayı da def eder” hadisi yazılabilir.

 

O yardım paketlerinin 1 tl olan kartlarından kasa etrafında da olabilir. Diyelimki kasada ödememiz gereken tutar küsüratlı olduğunda 1 tl yardım kartı eklettirebiliriz. Mesela 74 tl yi 75 tl yaparız. Yine kasa etrafında o afişlerden olur. Der ki “Kendinizi yarım hurma dahi olsa ateşten koruyun diyor Hz Muhammed sav. 1 tl yardım etmez misiniz” gibi.


 

Bir de o büyük marketler kampanya yapabilir. Yine afişlerde hadisler ve 75 tl alışveriş yapana 5 tl yardım paketi gibi... veya yardım kuruluşları teşvik amaçlı kampanya yapabilir. 10 tl lik yardım paketi alana bir kitap hediye gibi. Aslında böyle güzel işlere vesile olduğu için Allah o marketin de bereketini artırır.

 

Aslında bu fikrin ne kadar uygulanabilir ve denetlenebilir olduğunu konuyla ilgili devlet kuruluşları daha iyi karar verirler inşallah.

 

Bu yazıyı okuyan sizler, bu fikiri daha çok geliştirebilirsiniz eminim. Bu yazıyı yazma amacım sadece faydalı olabilmek ve Allah rızasıdır.

 

 

Celal Çelik              Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder