17 Kasım 2012 Cumartesi

Keyifle maç izlemek


“Akşam keyifle çay içerek maç izledik”

 

Geçenlerde bir dostum akşam bize geldi ve beraber Fenerbahçe’nin UEFA kupası maçını izledik. Ertesi gün dostumla telefonla konuşurken bana bu cümleyi söyledi: “Akşam keyifle çay içerek maç izledik, teşekkürler.”

 

Telefonu kapattıktan sonra bu cümleyi söyleyebilmenin şartlarını düşündüm, kalbim Allah’a şükür hisleriyle doldu, kaç kez Elhamdülillah dedim hatırlamıyorum.

 

Öncelikle insanım ve hayattayım ki maç izliyorum.

Görebiliyorum, duyabiliyorum, akıllıyım ki maç izleyebiliyorum.

Çay içebiliyorsam ağzım tat alıyor.

Çay demleyecek mutfak, ocak, doğalgazım var demektir.

Maç izleyecek evim ve televizyonum var demektir.

Keyifle izlemek için gerekli şartlar var demektir. Neler mi?

Kalbim, midem, böbreğim, ciğerim... yani sağlığım yerindedir.

Sevdiklerim yanımdadır. Ki izledik yani biz izledik.

Maç izleyebilmek için elektrik, ışık var.

Çay için su, bardak, şeker var.

Özgür bir ülkede yaşıyoruz, stadımız var.

Gece maçı için stad ışıklandırması var.

Uydu yayını var ki naklen izliyorum.

Savaş olmayan özgür bir ülkede yaşıyorum ki gece dostum gelebildi.

Maçı keyifle izlediğime göre rakibimizi yendik demektir.

Sıcak bir evim var ki keyifle maç izledik.

Ellerim tutabiliyor ki bardakla çay içtim.

Sevildiğimi hissediyorum ki keyif alıyorum.

 


Ve şu ayeti hatırladım. Bu cümleyi söyleyebilmek için ne kadar çok şükretmemiz gereken şey var. Sayamayacağımız kadar çok nimetlerin bir kısmını hatırlayalım diye bu yazıyı yazıyorum. Eminim sizlerin aklına daha çok şeyler gelecektir.

 

“Hasılı O, Kendisinden dilediğiniz her şeyi verdi. Öyle ki Allah’ın size verdiği nimetleri birer birer saymaya kalkarsanız, mümkün değil, onları sayamazsınız. Gerçekten insan zalim ve nankördür."

(İbrahim suresi, 34. ayet)

 

Say say bitmez. Bize istemeden her tür nimeti bahşeden ALLAH’a ibadet edilmez mi ? NAMAZ O’na teşekkürdür. Faydası yine bizedir. Namaz kılan, dünyada huzurlu ve de ruhi ve bedeni sağlıklı olur. Ahirette ise Allah ebedi bir gençlik verip cennetine alır inşallah...

 

C. Çelik / Ankara ( Konya-Ereğli )

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder